Hygienické prostředky

Už jste někdy přemýšleli nad tím, z čeho je vyrobený váš šampon? Zajímá vás, jaké je jeho složení nebo jaký dopad na životní prostředí má jeho obal?

Ve snaze o udržitelnější budoucnost hraje velkou roli přesné a naprosto transparentní hodnocení dopadu přípravků na životní prostředí, díky němuž pak lze zavést také opatření k jeho snížení. Prostě a jednoduše, jasná data by ideálně měla formovat naše rozhodnutí, bez jasných dat je to jen o dojmech, pocitech a subjektivním vnímání výseku reality, ve které se člověk zrovna nachází. Slova jako „ekologie“ a „udržitelnost“ jsou často nadužívaná a často v sobě v komunikaci firem a produktů také skrývají tzv. greenwashing, tedy barvení nepříjemné reality nazeleno. Určitě to znáte.

A protože máme rádi činy, produktovým partnerem Českého soběstačného domu je už od roku 2017 kosmetická společnost L'Oréal. Je to právě L’Oréal Česká republika, kdo podporoval naši studentskou architektonickou soutěž a obecně naši cestu již od samého začátku. Nikdo po nás nic nechtěl, nemuseli jsme nikam lepit logo, či dokládat naše aktivity, vlastně ani tento článek jsme nemuseli psát. Ale my chceme! Protože také L’Oréal, stejně jako ostatní partneři, trpělivě přihlížel rok za rokem, co děláme, a podpořil nás a naše sny i v době, kdy zdaleka nebylo jisté, zda se nám podaří Český soběstačný dům postavit. Prostě nám věřili a my za to moc děkujeme.

Proč jsme si L’Oréal vybrali?

L’Oréal je nejen kosmetický gigant, který dodává své produkty 1,5 miliardě lidem, ale také společnost, která je odpovědná. Velmi brzy si uvědomila, že je potřeba reagovat na environmentální výzvy a jako průmyslová společnost se rozhodla pro řešení dopadů, které mají na životní prostředí její továrny a distribuční centra. Což je jasným a nezbytným prvním krokem k započetí procesu transformace.

V roce 2013 se společnost L’Oréal rozhodla zabývat podstatou své činnosti: vývojem kosmetických přípravků, prostřednictvím svého globálního programu udržitelnosti „Sharing Beauty With All“ a oznámila hmatatelné cíle v oblasti udržitelnosti pro rok 2020.

V jeho jádru stojí inovativní nástroj známý jako SPOT (Sustainable Product Optimization Tool), vyvinutý za účelem posouzení a zlepšení environmentálního a sociálního dopadu produktů napříč všemi značkami. Nyní je udržitelnost nedílnou součástí procesu navrhování nových produktů společnosti od jeho úplného počátku.

Právě díky nástroji SPOT mohl vzniknout systém označování (Product Impact Labelling), který spotřebitele informuje o environmentálních a sociálních dopadech jednotlivých produktů. Skóre dává spotřebiteli přesnou představu o tom, jaký dopad má daný produkt na planetu při zohlednění 14 faktorů, jimiž jsou například emise skleníkových plynů, nedostatek vody, okyselení oceánu nebo dopad na biologickou rozmanitost. Tyto faktory se přitom sčítají napříč celým životním cyklem přípravku. Započítává se do nich například voda využívaná k vypěstování rostlin pro ingredience produktů, materiály potřebné k výrobě obalů nebo odpad vzniklý při recyklaci. U vlasové kosmetiky se počítají i emise uhlíku vzniklé při ohřevu vody na sprchu či voda pro opláchnutí. Nechybí ani dopady provozu výrobní továrny nebo dopravy během distribuce.

U kosmetiky jsou uhlíková a vodní stopa dvěma klíčovými prvky dopadu produktu na životní prostředí. Nezávislá hodnotící organizace CDP opakovaně uznala L’Oréal světovým lídrem v korporátní udržitelnosti za její kroky v boji proti změně klimatu, ochraně lesů a zajištění bezpečnosti vody. I proto jsou v Českém soběstačném domě všem k dispozici šampóny značky Garnier z řady Fructis Hair Food. Tento šampon má veganské složení, je biologicky rozložitelný, což naše čistička vody uvítá, a balení je 100 % recyklovatelné. Takhle ano. Děkujeme.

Ten loreal vizuál z domu

 

Neustále se děje něco zajímavého!
Přihlašte se k odběru novinek a budete vždy v obraze.